Wednesday, August 16, 2006

vannpipe-eventyret

det var en gang fem jenter som gjerne ville røyke litt vann
med smak.
De kjørte rundt i sandefjord, og etter langt om lenge kom de til
føden, den etterlengtede restauranten.
Men huff å huff, hva fant de der?
Ingen verdens ting, for der var det stengt.
De banket på og viftet med armer og ben og øyevipper.
Men ingenting hjalp.
Jaja, så fikk de vel gi opp, tenkte ellen bebbe ina og solveig.


Men ikke birgitte! Å nei å nei, hun skulle ha vannpipe, om det så skulle koste henne hele hennes dyrebare reputasjon!
Hun banket på og trampet og viftet,
de andre ble i mellomtiden ganske så flaue-
men se - der åpnet visst døren seg!
En mann kom ut, og lot seg til slutt overtale;
vannpipe skal bli, "mademoiselle".


Så satte de seg, alle fem, spente og forventningsfulle.
Mannen kom ut og gjorde i stand den store pipen full av vann og smak,
og en etter en prøvde de pipen.


Vannpipen var god, og stemningen fin-
men vannpipe-eventyret
manglet etterhvert litt futt, så vannpipe-mannen bestemte seg etterhvert for å ta saken i egne hender
og viste dem hvordan å røyke skikkelig vanneksos.


Jaja, så fikk de prøve da, tenkte jentene,
alle gode ting er tre...


Birgitte den brasiøse var ganske så flink!


Huff å huff, benedictemor gikk visst opp i røyk!


Søte solvieg, hun ville tøffe seg ... men dret seg visst ut i stedet.


Alt i alt hadde de fem jentene en koselig kveld, og levde lykkelige i alle sine dage.












































9 Comments:

Blogger ...dan said...

syke mennesker. dere visste vel at tilogmed frukttobakk inneholder nikotin? uffamei. kule bilder :)

10:27 PM, August 16, 2006  
Blogger Ellen Miles said...

jeg tror du tar feil, Dan-Thomas...håper jeg! Pappaen til Michelle røyker vannpipe hele tiden i Dubai, og viste jentene det der... tror ikke han ville vist dem det hvis det var farlig... Jeg husker ikke helt hva det inneholdt jeg men det var i hvert fall kull med smak, og vann. Trodde ikke det var noe mer enn det... Men selvfølgelig finnes det flere typer vannpipe. Han mannen vi var sammen med røyka med tobakk.

6:46 AM, August 17, 2006  
Blogger susanne louise said...

hm..i lengden er det ikke no bedre enn å røyke sigaretter dah ellen! burde ikke bli hekta! sjøl blir jeg svimmel å trøtt av shisha men det er moro noen ganger. tss. hei forresten! smask

12:52 PM, August 17, 2006  
Blogger ...dan said...

Dessverre tar jeg ikke feil. Sisha's hensikt er å gjøre "beroligende", og smake godt. For å få til det må det nok litt mer til enn kull og smak. Det er bare å søke litt på nettet så finner du nok ut litt mer. Det er ikke mye, og på langt nært farlig som sigaretter. Men ikke vær naiv :)

7:17 PM, August 19, 2006  
Blogger ...dan said...

vil bare legge til:

"sjøl blir jeg svimmel å trøtt av shisha men " -susanne


det er 20 års aldergrense. hvorfor?


"Thomas Eissenberg, a psychology professor at Virginia Commonwealth University co-authored a hookah study which found that a session of hookah smoking which lasts about 45 minutes, delivers 36 times more tar, 15 times more carbon monoxide and 70% more nicotine than a single cigarette." -fra wikipedia.com


man blir avhengi.

konklusjon:
Jeg vil ikke si at å røyke vannpipe en gang i ny og ne er noe annerledes enn å ta seg en sigarett i ny og ne. Jeg mener ikke å dømme noen som gjør det, vil bare opplyse om fakta som ikke virker å være opplyst.

shine ikke sant..? :)

7:33 PM, August 19, 2006  
Blogger Ellen Miles said...

ok. I take it back. Litt for naiv visst. Offameg. Men det var en opplevelse.. :) Skal ikke la det bli en vane!

2:13 AM, August 20, 2006  
Blogger ...dan said...

Vel. Jeg søkte opp noen synonymer for "naive" (engelsk), og fant disse:
"naive, simple, ingenuous, unsophisticated, natural, unaffected, guileless, artless."

Jeg ville ikke kalt deg noen av de der. Bortsett fra guileless, hvis ikke jeg har misforstått hva det betyr.

Altså.. Du er et vakkert stykke menneske, ellen :)

7:43 AM, August 20, 2006  
Blogger ...dan said...

hahaha. Jeg fant en greie når jeg søkte opp de synonymene. måtte bare slenge de her:

"artlessness
n.

A certain engaging quality to which women attain by long study and severe practice upon the admiring male, who is pleased to fancy it resembles the candid simplicity of his young."

7:46 AM, August 20, 2006  
Blogger LIFE said...

ååå dere smykke mennesjor!! fint å se at arven lever: lenge leve shisha!! dere er vakre dere, savner dere mycke- dere er vel på til oslo alle sammen??! og ELLEN kjære ELLEN: hvor mye kommerjeg til å savne deg:MYEMYE: gleder meg til jula allerede! (ja shisha er som å røyka vanlig sigaretter-men det lukter jo SÅ mye bedre!!hehe..) på gjensyn ellen min kjære: veldig glad i deg. mmmmwa

2:39 AM, August 31, 2006  

Post a Comment

<< Home